Perth en Broome - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van dickenjoke - WaarBenJij.nu Perth en Broome - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van dickenjoke - WaarBenJij.nu

Perth en Broome

14 September 2016 | Nederland, Hillegom

Hallo allemaal,

De reis naar Perth is voorspoedig verlopen. Alles ging precies op tijd en uiteindelijk zijn we ruim 30 uur onderweg geweest. Maar toen was het bed in Perth dan ook meer dan lekker!

We hadden hier 1 dag om een beetje bij te komen van de reis. En meteen alweer een droom aan duigen, het is dus niet altijd warm in Perth! Als het slechts 16 graden met een fikse wind is en je bent toch wel een beetje moe, dan loop je de hele dag met een dik fleece vest en een jas aan door de stad. Welkom in Australië. Maar het is hier dan ook winter. Het tijdsverschil met Nederland is hier slechts 6 uur.

Perth is een mooie, echte westerse stad. Veel combinaties van oud koloniaal met hoge moderne gebouwen. Dwars er doorheen loopt de Swan river wat eigenlijk de grootste toeristische trekpleister is.

Maandag vliegen we door naar Broome en hier hebben we 2 volle dagen rust hebben voor de echte reis gaat beginnen. Broome is het overwinter gebied voor de Australiërs. Het is hier echt altijd lekker warm maar in de regentijd die in november begint ook heel vochtig warm en dus onaangenaam. Het ligt aan de kust en elk resort of hotel heeft een zwembad. Het meest bekend is Cable Beaches waar wij natuurlijk ook heen gaan. Het is een 22 km. lang prachtig zandstrand en op een stuk van slechts 100 meter, tussen 2 vlaggen, zitten een aantal mensen en hier wordt ook gezwommen. En .... er is een speciale oprit alleen voor 4WD auto's zodat je lekker op het strand naast je auto kunt zitten. Het toppunt van decadentie toch?! Het is hier wel het gebied van de baobab bomen, onze favoriet! Je ziet hier soms een hele rij in de straat, prachtig. Verder is er niet veel te doen in Broome behoudens een klein historisch museum dus doen we echt rustig aan. En morgen gaat het echte avontuur beginnen. We gaan met een grote truck een trip van 12 dagen Door de Kimberley's  maken. De echte outback waar je alleen met hoge 4WD in mag en alleen maar dirt road.  We zijn benieuwd.

Jullie krijgen dus pas weer bericht na deze 12 dagen

Voor nu groetjes, Dick en Joke

allo allemaal,

• 14 September 2016 - 12:35

John En Anneke:

Oooohhhh... wat klinkt dat heerlijk bekend heel veel plezier in de Kimberley's en Broome.
    Geweldig om te zien en te ervaren.
    Liefs John en Anneke

• 14 September 2016 - 13:03

Maria En Jan:

Klinkt allemaal alweer erg goed veel geniet momenten in de komende 12 dagen en we horen weer van jullie,
    Groetjes Maria ern Jan

• 14 September 2016 - 13:14

Cees En Cisca:

Je kan niet alles hebben met het weer

• 14 September 2016 - 17:51

Theo En Thea:

Wat heerlijk 16 graden, hier is het buiten 28 graden, maar vanmiddag was het 32! Echt te warm voor Hillegom in September.
    Mooie foto's en die bomen ook zo apart. Wensen jullie een heerlijke tijd en geniet maar lekker van alles
    Groetjes van ons.

• 14 September 2016 - 18:44

José Schoneveld :

Wat een avontuur gaan jullie weer in, heel veel plezier met deze mooie reis. Wel een uitdaging om met zo'n grote truck in de Kimberly's te rijden! Geniet ervan !

• 14 September 2016 - 20:26

Ton En Bernardien:

Hoi luitjes fijn dat de reis voorspoedig verlopen is.
    Jammer van het weer maar slaapt wel lekkerder dan bij hioge temperaturen.
    Geniet van de komende 12 dagen en we zijn benieuwd naar de avonturen die jullie daar weer beleven.

groetjes Ton en Bernardien.

• 15 September 2016 - 20:14

Karin:

Hallo tanten joke en ome Dick,
    Fijn dat de reis toch wel zo voorspoedig als mogelijk was is verlopen!
    Geniet nog even van de rust en dan op naar het avontuur waar jullie zo naar uitkijken.
    Geniet geniet geniet!
    Groetjes van ons xx

• 18 September 2016 - 18:31

Marjo:

Het ziet er weer fantastisch uit, mooie skyline! Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen en ik kan me voorstellen hoe lekker dat bed was :-))

Geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Groetjes, Marjo