1e dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van dickenjoke - WaarBenJij.nu 1e dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van dickenjoke - WaarBenJij.nu

1e dagen Nieuw Zeeland

21 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Rondreis Nieuw Zeeland van 15 januari t/m 15 maart 2015.

Donderdag15 januari vertrekken we om 11.00 uur vanaf schiphol en na ruim 35 uur landen we op zaterdag 17 januari om 10.15 plaatselijke tijd in Christchurch op het zuider eiland. In Singapore hadden we vanwege de lange wachttijd van 14 uur het transfer hotel besproken en dat was heerlijk, hierdoor voelen we ons niet overdreven verreisd. Het is prachtig weer en nadat we onze auto hebben opgehaald besluiten we dan ook de stad nog een paar uurtjes in te gaan. En zoals voorspeld is de stad na de aardbeving van 4 jaar geleden een grote ruïne met veel halve gebouwen. Sommige, zoals de cathedraal, kijk je zo naar binnen omdat de gevel weg is en andere grote gebouwen zijn voorlopig gedicht met een muur van containers, een bizar gezicht. Verder heb je nu overal grote parkeerplaatsen in de stad waar voorheen mooie oude gebouwen hebben gestaan, en de meeste bruggen zijn onbetrouwbaar voor zwaarder verkeer dus omgedoopt tot voetgangerszone. Probleem opgelost! Eigenlijk is het een grote toeristische trekpleister geworden, alles draait om de aardbeving. Buiten het centrum zie je de bergen al liggen en we rijden in een uurtje naar ons 1e onderkomen in Windwhistle. De Quickenberry Lodge ligt zo'n 15 km. buiten het dorp op de plaatselijke golfbaan, helemaal in het niets! Maar we worden allervriendelijkst onthaald en alleen bij deze accomodatie hebben we inclusief diner geboekt omdat de zwitserse eigenaar een sterren kok is. We worden 2 avonden heerlijk verwend. We wilden hier lekker tot rust komen, maar natuurlijk kunnen we niet de hele dag niets doen en al snel hebben we een prachtige wandeling gevonden door de Rakaia Gorge met steeds zicht op de schitterend aqua blauwe rivier Rakaia. We zijn al gelijk lekker op dreef. Ons volgende doel is het in de bergen gelegen Lake Tekapo. Hier is het meteen een flink stuk koeler en het regent af en toe flink. Hier staat aan het meer het wereldberoemde kerkje van de goede herder met een beeld van zijn hond....... eigenlijk is het nietszeggend, niet meer dan een huisje. Er wordt hier daarom wel veel getrouwd en ook vandaag is er een bruidje met een jurk in de kleur van het meer waardoor ze haast niet opvalt als ze er voor staat. De hele dag die we hier hebben is voor de wandeling naar top van de mount John met een bezoek aan het Astro café. Hier staat ook het mount John observatorium (sterrenkijken) waar je alleen via een nachtexcursie heen kan. De wandeling is prachtig met mooie uitzichten over het meer en de enorme hoogvlakte met daarachter de Southern Alpes (onze volgende bestemming) en vanuit ons huis zijn we ruim 5.5 uur onderweg. Later is het daarom heerlijk toeven in de hot springs waar dit gebied ook bekend om staat. Eigenlijk is het meer een soort zwembad omdat ze het water eerst zuiveren, dan verwarmen naar 39 graden en vervolgens in de baden stuwen, maar na arbeid niet verkeerd om bij te komen. Morgen trekken we weer verder naar Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw Zeeland. Dat lezen jullie de volgende keer.

Groetjes Dick en Joke

• 21 Januari 2015 - 07:48

Conrad En Sigrid:

Zo dat is nog eens een lange reis, En dan meteen aan de wandel, dat kunnen alleen jullie!
    Mooie foto's. Geniet ervan!

• 21 Januari 2015 - 08:49

Wim Van Eeden:

Goede morgen Joke / Dick,
    Vanuit mijn warme kamer maar met een buitentemperatuur - 3 veel plezier op het zuidereiland.
    Wat mij op de profiel foto opvalt; waar gaat de hand van Joke naar toe!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groet Wim

• 21 Januari 2015 - 14:38

Jan En Maria:

Hallo luitjes fijn dat het allemaal goed gaat, jullie verhalen zijn erg bekend en herkenbaar voor ons en eigenlijk genieten we we net of we er zelf weer zijn. Geniet maar van de mooie omgevingen daar en we kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Groeten ui Hillegom

• 21 Januari 2015 - 19:12

Ton En Bernardien:

Hallo Joke en Dick,
    Fijn dat de reis niet te vermoeiend was zodat je meteen kan genieten van het mooie Nieuw Zeeland.
    Gaan weer genieten van jullie belevenissen en zien nu al uit naar het volgende verslag met wat mooie foto's van waar jullie allemaal geweest zijn.
    geniet er lekker van en groetjes van Ton en Bernardien.

• 21 Januari 2015 - 21:58

CobyenGerard:

Hallo Vakantiegangers.

Fijn dat jullie ondanks dat hij lang duurde, toch een goeie reis hebben gehad. Jammer dat ze de boel van de aardbeving niet even weer netjes hadden voor jullie kwamen. We kijken uit naar jullie volgende verslag en geniet van jullie reis.

groeten Coby en Gerard

• 22 Januari 2015 - 11:34

Marjon:

We benijden jullie en gaan jullie en de reisverslagen nauwlettend volgen. Harry moet nog zeven jaar en dan zijn we van de partij. Dan zullen ze toch de brokstukken van de aardbeving wel hebben opgeruimd ? Heel, veel plezier en geniet lekker en ook van elkaar. Groetjes Marjon

• 22 Januari 2015 - 20:35

Marco,Wendy En De Kids:

Fijn om weer een beetje met jullie mee te mogen reizen. We kijken weer uit naar een volgend verslag. Dus niet telkens dagen gaan overslaan hoor!!! Groetjes van ons allen.

• 23 Januari 2015 - 08:54

Karin Marco Jill Isa En Don:

Lieve Joke en Dick,
    Fijn dat de reis goed verlopen is ondanks dat hij wel erg lang was!
    Zo te lezen hebben jullie nog geen minuut verspilt en genieten jullie volop.
    We kijken alweer uit naar jullie volgende verslag, zo lijkt het net of we er een beetje bij zijn.
    Geniet ervan en tot snel! Groetjes! X

• 23 Januari 2015 - 11:07

Theo En Thea:

Hallo beste buurtjes,

Groetjes van ons uit een koud Hillegom, het vriest hier al een paar dagen, maar dat wil zeggen dat nu wel de zon schijnt, geen korte broekenweer zoals bij jullie maar toch.... Fijn dat alles goed gaat in Nieuw Zeeland, jeetje wat een eind weg en wat een lange reis, maar daarna verwend worden met heerlijk eten door een top kok en lekker poedelen in het warme water is toch een heerlijk begin van jullie geweldige vakantie ! Wat een mooi blauw water, niet alleen de bruid, maar ook jouw T-shirt Dick passen daar erg goed bij! Leuk om het verslag te mogen lezen Het is hier nu elf uur en Theo komt net thuis van zijn wandeling, nu gaan we snel een bakkie drinken. Nog veel plezier van Theo en Thea.

• 26 Januari 2015 - 14:53

Nelleke:

voor morgen:
    LangzalDicklevenindegloria, in de glooooorrrrriiiiiaaa, hieperderpiep hoera! Van harte!!!!
    knuffel van ons!

• 26 Januari 2015 - 19:13

Anita En Ton:

Goedemorgen Dick: van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag !! We zullen er hier een borrel op nemen hoor! Fijne dag en we zien uit naar het volgende verslag.