Eindelijk Down Under - Reisverslag uit Darwin, Australië van dickenjoke - WaarBenJij.nu Eindelijk Down Under - Reisverslag uit Darwin, Australië van dickenjoke - WaarBenJij.nu

Eindelijk Down Under

Door: dickenjoke

13 November 2011 | Australië, Darwin

Het is eindelijk zover, we zitten al weer 2 dagen in Darwin. De vlucht was ellenlang maar is ons zeker niet tegengevallen. Het meest vervelende van zo'n reis is het wachten op de luchthavens. Maar dat hoort er nou eenmaal bij, anders kom je nergens. Wat enorm meeviel was de douane formaliteit bij aankomst. We hadden gedacht veel strubbelingen te hebben bij de immigratie, maar er was een lief klein hondje dat even aan onze bagage snuffelde en toen mochten we "straight to the exit". We stonden dus eigenlijk binnen een half uur buiten in de vochtige warme nacht met koffers en al en ook al Australische dollars gepint. Ook de rit met de taxi verliep prima. De opmerking `don´t worry love, i´ll take your suitecase` van de chauffeur gaf me direct het gevoel in Australiè te zijn. Het is wel vreemd om om 05.30 uur in te checken in je hotel, maar het is wel heerlijk om na een douche eindelijk in een bed te kunnen duiken. Vrijdag hebben we een rustig dagje in de stad gedaan, beetje acclamatiseren, terrasjes pakken en naar een infocenter voor verdere informatie voor onze trip naar alle parken in het Northern district. We hadden het gevoel al veel voorbereiding te hebben gedaan, maar er gaat dan toch niets boven de informatie ter plekke. Kortom, we gingen met een hele tas aan informatie terug naar het hotel. Vandaag een aantal bezienswaardigheden in Darwin zelf gedaan. Morgen begint het avontuur echt. De auto ophalen en op weg naar het Mary River NP.
Over een paar dagen weer een verdere up/date.

Ps: bedankt voor alle lieve reacties op onze site

• 13 November 2011 - 01:05

Remco En Joyce:

Leuk om wat uit australië te horen. Gelukkig is de reis goed verlopen. heel veel plezier en we houden dit in de gaten groeten remco en joyce

• 13 November 2011 - 02:34

Anouk:

G'day mates ;-) enjoy!!!

• 13 November 2011 - 07:43

Marjo En Martin:

Dat is toch een meevaller, dat ze jullie op jullie blauwe ogen vertrouwden ;-) Na een lange reis zit j niet op oponthoud bij de douane te wachten.

We kijken uit naar de eerste foto's.

Veel plezier en hartelijke groet!

• 13 November 2011 - 08:50

Marco,Wendy &kids:

Fijn dat de reis goed verlopen is. Had je toch je koffie mee kunnen nemen! Veel plezier met alle beziens-waardigheden, wij wachten wel op de foto's om ook een beetje het Down Under gevoel mee te beleven.

• 13 November 2011 - 10:39

Conrad & Sigrid:

Yes, het is nu echt begonnen. We reizen met jullie mee in gedachten!
    Zijn benieuwd naar de foto's en uiteraard de komende verhalen. Geniet met volle teugen van elk moment!!!

• 13 November 2011 - 11:27

Jan En Maria:

Ja, en nu is het echt begonnen!
    Succes met links rijden! Dat zal wel even spannend zijn in het begin.
    Veel plezier. Groetjes van Jan en Maria

• 13 November 2011 - 18:55

Jan En Karin En Kids:

Hallo Joke en Dick,
    Wat fijn om te horen dat jullie er veilig en wel zijn, nu kan het grote genieten gaan beginnen!!!!
    We blijven jullie volgen en wensen jullie ingelooflijk veel plezier.
    Groetjes de Vleutjes.

• 13 November 2011 - 19:47

Coby En Gerard:

Goed te vernemen dat de reis naar wens is verlopen. En nu maar genieten van alle mooie dingen die in jullie programma staan.
    Geniet er van en tot horens.
    groetjes, Coby en Gerard

• 13 November 2011 - 20:06

Nelleke:

Nou jook en dick, goed om van jullie te horen en gelukkig dat jullie reis is meegevallen!!!!
    Vandaag vroeg buurvrouw Marja nog of jullie al weg waren en of ik al iets gehoord had.......
    nou ga lekker genieten!!!

dikke kus
    Nelleke

• 14 November 2011 - 15:34

Dick En Alda:

Hallo Dick en Joke, leuk te lezen hoe het jullie vergaat. Wij dachten dat jullie de 16e zouden vertrekken, te laat dus. Daarom bij deze nog een hele fijne reis en veel succes met alle plannen.

• 14 November 2011 - 16:19

Tim:

Leuk om het eerste stukje te lezen.
    Benieuwd wat er komen gaat!

Heel veel plezier!

• 14 November 2011 - 20:54

Ronald, Ellen & Kids:

Wij wensen jullie een prachtige reis. We zijn erg benieuwd naar de verhalen en foto's. geniet ervan!!
    Liefs van ons

• 27 December 2011 - 17:12

Marleen En Frans:

Hoi Joke en Dick,

Leuk jullie verslag te lezen. Jullie hebben het prima naar je zin, zo te lezen. Wij vertrekken 8 jan. naar Nieuw Zeeland. Misschien kunnen we als we terugzijn eens ervaringen uitwisselen.
    Heel veel plezier, geniet lekker van het land en de vrijheid!