Links rijden door de Nationale parken in het noord - Reisverslag uit Katherine, Australië van dickenjoke - WaarBenJij.nu Links rijden door de Nationale parken in het noord - Reisverslag uit Katherine, Australië van dickenjoke - WaarBenJij.nu

Links rijden door de Nationale parken in het noord

Door: dickenjoke

20 November 2011 | Australië, Katherine

Onze auto ophalen was zo gepiept, maar dan. Rechts zitten, links rijden en alle knoppen precies contra. Dus bij afslaan heb je de ruitenwissers te pakken enz. Eerst maar een rondje rijden om te wennen. Maar na 3 dagen zit je soms opeens aan de bijrijderkant met je sleutel in de hand, heel bizar. Maar de wegen hier zijn simpel en recht dus dat scheelt alweer.
Op weg dus naar het Mary River NP. Zodra we buiten de stad zijn wordt je overal gewaarschuwd voor krokodillen, dat beloofd wat. Het resort is leuk, maar helaas zijn we 2 dagen lang de enige gasten. Maar het is er prima en ze hebben prima eten. De warmte is enorm door de hoge luchtvochtigheid. Tegen de avond gaan we toch nog maar voor een wandeling in de buurt van het Resort en worden beloond met een veld vol wallabee's (kleine kangaroe). We hebben de afgelopen dagen 3 boottochten gemaakt om zoutwaterkrokodillen te spotten en de 1e tocht is al een succes, we zien een aantal flinke jongens op de kant. De 2e tocht in het Kakadu NP is nog beter. Vanwege een enorme regenbui vertrekken we 2,5 uur later dan de planning maar door de regen zijn de dieren veel meer actief. Soms kun je zelfs met de boot naast de krokodil varen en zou je hem kunnen aanraken….. Dat doen we maar niet, als ze willen kunnen ze meters recht omhoog uit het water komen door hun sterke staart. De 3e tocht was door de Katherine gorge en in vergelijk met de andere heel rustig maar wel heel mooi door 3 kloven. Ook wandelen we veel ondanks de hitte en in de rivier komen we nog meer crocs tegen. In het begin ben je best een beetje huiverig maar ook dat went weer.

• 20 November 2011 - 09:18

Ton En Bernardien:

Fijn om te lezen dat het goed gaat ,hoop snel ook wat foto's te kunnen bekijken. Wij blijven jullie volgen en nog heel veel plezier.
    groetjes Ton en Bernardien.

• 20 November 2011 - 09:24

Will:

Leuk zo om jullie reis te volgen, wel wat kinderachtig dat jullie niet even je hand door het water willen halen!
    Ik wat het volgende mailtje weer met belangstelling af.

Goede reis

Gr. Will

• 20 November 2011 - 10:44

Conrad En Sigrid:

Wat een andere wereld hè. klinkt geweldig. straks is het weer wennen om rechts te rijden hier. ook wij kijken weer uit naar jullie volgende verhaal! Conrad & Sigrid

• 20 November 2011 - 11:14

Nell En Henny:

Leuk hoor jullie belevenissen zo te volgen. Hier al dagen dikke mist.
    Heel veel plezier en lekker genieten de komende maanden;-).

• 20 November 2011 - 12:31

Martin En Marjo:

Mooi verhaal! Bizar dat die krokodillen zo hoog uit het water kunnen komen. Lijkt me wel eng als je er in een bootje naast ligt.

Groetjes!

• 20 November 2011 - 12:42

Anita En Ton:

Inderdaad links rijden is in het begin best vreemd maar went redelijk snel.
    Kijk maar uit met al die enge krokodillen, want Europees vlees vinden ze heerlijk!!!
    Heb je al een koala gespot ??
    Tot het volgende verhaal, groetjes.

• 20 November 2011 - 17:54

Jan En Karin En Kids:

Hallo daar kroco-spotters, wat een verhaal, jullie liever dan ik. Ik blijf liever op het droge!!!
    Geniet enorm en hou ons op de hoogte, we kijken uit naar jullie mooie verhalen......
    Dikke kus de Vleutjes.

• 20 November 2011 - 20:08

Nelleke:

nou dat klinkt heftig!
    had al van Ton gehoord dat jullie de enige op de camping waren, dat is raar!!!! Dus de films zijn al op, hihii!
    Er staat bij je reisstatus dat je over 92 dagen terugbent, jeetje dat duurt nog lang!
    Rustig weekend gehad, Sam heeft vrijdag nog voor de KNVB gevoetbald, deed ze superleuk, binnen 2 weken hoort ze of ze verder mag, maar veel kans heeft ze niet, hoor, want van de 800 meiden gaan er maar 16 door en de meesten zijn uit 2000 (Sam is 2001) Gister feestje van Danielle en Mark, daar zag ik dus Ton, vandaar dat ik weet dat jullie geskyped hebben.
    Al veel foto's gemaakt?
    Wij hebben toevallig net onze zomervakantie geboekt, is ook lekker, hebben wij weer een vooruitzicht. Nou ga maar weer So you think you can dance kijken, tot horens, have fun en een dikke knuffel!
    groetjes
    Nelleke en Rob

• 20 November 2011 - 21:42

Coby En Gerard:

Leuk jullie verslag te lezen en dat jullie genieten.
    Laat die krokodillen maar met rust want je handen heb je nog langer nodig.
    Hier alles goed.
    Groetjes van Gerard en Coby en ook van Moe.

• 21 November 2011 - 07:47

Jose:

Hoi Joke en Dick,
    Jemig, wat spannend allemaal met die enge krokodillen. Ik hoop wel dat je dan op een grote boot zit. Je staat er niet bij stil maar dat links rijden lijkt me inderdaad wel heel vreemd. Ik ben wel benieuwd naar jullie foto's van die kroko's en die tocht door die kloven.
    Groetjes en geniet van al dit moois,
    Jose

• 21 November 2011 - 07:59

Cees En Cisca:

Het begint al goed bij jullie met al die krokodillen, het is trouwens lekker vlees!! Het is leuk jullie verhaal zo te volgen en ben benieuwd naar jullie volgende aventuur. Rij voorzichtig en tot jullie volgende verhaal.
    gr.

• 21 November 2011 - 09:15

Tineke:

Hoi Dick en Joke, hartstikke leuk om zo te kunnen volgen wat jullie allemaal meemaken. het eerste deel op ons vakantieadres gelezen en het tweede deel weer thuis in een mistig Nederland.
    We zijn benieuwd naar de rest van de verslagen, zo reizen we ook een beetje mee, groetjes Tineke en Hans.

• 21 November 2011 - 19:55

Ronald En Ellen:

Hoi, stoer dat jullie ook echt volop krokodillen zien, en van zo dichtbij. Steve ging er altijd wel leuk mee om, maar ik zou inderdaad een beetje afstand houden. Dat links rijden is lastig, maar hier is het zicht al dagen zo slecht dat het ook niet echt opschiet.
    Bij ons is het Carnaval net begonnen, en ik ga dit jaar voorop in de polonaise als Opperkikker Steekie Los! Tegen de tijd dat jullie terug komen zit het Carnaval er hier alweer op! Lijkt nog zover weg!?
    Hebben jullie al typisch Australische gewoontes ontdekt? Veel plezier nog!
    Groeten van Ronald, Ellen, Robin en Cas

• 22 November 2011 - 17:48

Marjon Veenboer:

Dick en Joke,

Even geen leuk bericht; mijn moeder is 16 nvoember overleden ten gevolge van een hersenbloeding, die ze kreeg na haar heupoperatie. Ze is 82 jaar geworden. 10 heftige dagen gehad. Inmiddels haar kamer ontruimd en vandaag voor het eerst gewerkt. Het is goed zo hoor. Mijn moeder wilde erg graag naar vader Jaap. Bovendien zag het er naar uit, dat ze anders naar een verpleeghuis zou moeten. Ze was af en toe dolende en vroeg veel zorg in het bejaardenhuis.
    Dus jongens geniet ervan en blijf gezond.

Groetjes Marjon

• 23 November 2011 - 14:08

Marco,wendy & Kids:

Hebben jullie al kroko-vlees gegeten of alleen gespot? Nog ander inheems vlees geprobeert? Veel plezier nog en tot het volgende verslag!

• 29 November 2011 - 14:25

Wim Van Eeden:

goede middag Joke / Dick
    het ziet er allemaal goed uit, alleen vind ik het broekje van Joke redelijk kort, als dit maar geen problemen geeft bij de kangoeroe`s!
    mooie foto`s trouwens.
    temperatuur af en toe 38 graden zag ik, dit met af en toe een beetje regen is dit niet erg benauwd?
    de NJK is binnen, daar hoef je dus niet meer over in te zitten.
    jongens nog veel plezier en tot schrijfs.
    groet:
    Wim uw altijd vriendelijke Parkbeheerder.