Melbourne en Australian Open - Reisverslag uit Melbourne, Australië van dickenjoke - WaarBenJij.nu Melbourne en Australian Open - Reisverslag uit Melbourne, Australië van dickenjoke - WaarBenJij.nu

Melbourne en Australian Open

Door: dickenjoke

18 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Hallo, hier weer een berichtje vanuit een zonnig Melbourne

Een aantal maanden geleden hadden we een reünie met de buren van de Heijermanswende. Speciaal omdat Cees en Anita in Melbourne wonen en voor vakantie in Nederland waren. Onze reis was al gepland en we hebben afgesproken dat we hen zouden bezoeken. Wij dachten gezellig een avondje bij hen langs te gaan. Dat is dus totaal anders verlopen, we zijn een heel lang weekend bij hun gebleven en we hebben het super leuk gehad! We zijn echt enorm verwend en voelden ons meer dan welkom in hun huis en gezin!
Zij hebben ons Melbourne laten zien met alle toeristische attracties en gezellige steegjes. We waren hoog op de Eureka tower, zagen de St.Pauls Cathedral, Federations square, Flinders station enz. Maar natuurlijk ook de leuke terrassen voor lunch en drankjes. Zondags hebben we een mooie tocht gemaakt naar de Peninsula, de kust aan de zuid-oost kant van Melbourne. Hier hebben we mooie plekjes gezien waar Cees en Anita een oogje op hebben voor hun toekomst. Op het strand vindt je mooi gekleurde strandhuisjes. Hierdoor hebben we wel ons wekelijkse skypemomentje gemist. Excuses voor de gemiste afspraken. Volgende week opnieuw proberen?
Maandagochtend was het dan eindelijk zo ver, de start van de Australian open, een van de evenementen welke we in onze reis niet mochten missen. En met zo veel door de kwalificatieronde gekomen nederlanders, daar hadden we al helemaal niet op gerekend. Ze speelden mooi verdeeld over de 2 dagen die wij er waren en gelukkig ook niet tegelijk. Helaas heeft alleen Kraijcek de 2e ronde gehaald….. We moesten wel steeds kiezen tussen de partij in de Rod Laver arena (maandag) en de High Sence arena (dinsdag) of de bijvelden waar de nederlanders speelden. Daardoor mis je wel eens wat, zoals de winst van de jonge australiër Tomic van Verdasco nadat hij met 2 sets achter kwam, maar je kan nu eenmaal niet alles zien. Het Melbourne park is enorm groot en ligt midden in het centrum wat wij heel speciaal vonden. Er is ook een groot aanbod van terrassen waar je op een groot beeldscherm de belangrijke wedstrijden kunt volgen, daar is goed over nagedacht en trekt vooral later op de avond veel publiek dat blijft hangen met een lekker drankje. En een mooi weer dat het was!!!!! Voor echte tennisliefhebbers zoals wij was dit weer een heerlijke ervaring.

Dit is het weer even voor nu,
Groetjes Dick en Joke

• 20 Januari 2012 - 14:15

Nelleke:

als ik dan bij jullie dat lekkere zonnetje zie....... Heb net een warmere trui aan gedaan, al die nattigheid gaat je niet de koude kleren zitten...... Dick kunnen wij volgende week een bakkie komen doen als je weer verjaart?

• 21 Januari 2012 - 12:58

Jan En Karin En Kids:

Hallo daar,
    Zo te zien hebben jullie het nog steeds erg naar jullie zin en dan vooral bij de tennis natuurlijk.
    Geniet iedere keer weer van jullie spannende belevenissen en kijk alweer uit naar het volgende verslag!!!!!
    Neem het er nog even lekker van want de tijd tikt door en voor je het weet........regen en kou:)
    Maar tot die tijd gewoon doorgaan met genieten dan doen wij dat ook!!!!
    Dikke kus en we gaan jullie nu toch wel missen hoor!!!
    Groetjes de Vleutjes.

• 22 Januari 2012 - 13:17

Marco, Wendy & Kids:

Alweer helemaal bijgekomen in het zonnetje na al die regen? Moet haast wel want op alle foto's zien wij jullie genieten. Het grote aftellen is hier weer begonnen, en waarschijnlijk ook bij jullie. Mogen wij al plek reserveren in jullie agenda voor in Nederland. Houd dan 17 maart middag/avond vrij. Jullie zullen het nog druk krijgen als jullie weer thuis zijn.Plan alvast maar een nieuwe vakantie om bij te komen. Veel plezier nog!!!!!!!!

• 23 Januari 2012 - 22:03

Marjon:

Hoi Aussies,
    Wat ontzettend leuk, dat jullie de ouwe buurtjes hebben ontmoet. Zomaar 30 jaar overbrugd. Maf he ? Alsof er niks gebeurd is. Mooie foto van Melbourne Open, wat is dat gaaf om er bij te zijn.
    Wij net terug van wintersport ( Oostenrijk ) . In Innsbruck de olympische spelen voor de jeugd gezien. IJshockey USA-Rusland. We zater er vlakbij dus ook even meegepakt. Nu weer thuis, weet je hoe saai dat is ? Kortom: blijf lekker genieten. x Marjon en Harry

• 25 Januari 2012 - 20:35

Henny & Nell:

Het is steeds weer hartstikke leuk om jullie reisverslag te lezen. Zo beleven wij het een beetje mee:-)
    Net nog jullie fotoboek bekeken. Wat een prachtige foto's. Hoeveel hebben jullie er nu:-)?
    Nog heel veel plezier.......