Aan de kust - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van dickenjoke - WaarBenJij.nu Aan de kust - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van dickenjoke - WaarBenJij.nu

Aan de kust

Door: dickenjoke

29 November 2011 | Australië, Port Douglas

Hallo, daar zijn we weer. We zitten nu in Port Douglas

Dat was een beetje abrupt einde aan het vorige verslag en het was ook nog helemaal niet af. Ik dacht het te kunnen opslaan en later als het klaar was te verzenden. Maar opslaan betekent meteen verzenden, dat weet ik nu dus. Nu dan nog een kleine toevoeging aan de parken van het noorden. We hebben er 4 bezocht waarvan de 1e twee, het Mary River NP en het Kakadu NP, vooral Wetlands zijn. Deze parken lopen vrijwel in elkaar over en beslaan een groter gebied dan Nederland is. In die Wetlands heb je de Billabongs waarin in de droge periodes ook water staat en het wildleven is te vinden. In de regenperiode loopt vrijwel het gehele gebied onder water en is het haast niet toegankelijk. Je mag er dan niet rijden zonder een 4WD. Wij werden nu al aan het begin van het regenseizoen voor onze boottocht op 1 van de Billabong met een 4WD opgehaald in het dorp zelf. Daarna ging de reis verder naar het Nitmiluk NP, hierin ligt de Katherine gorge en de Edith Falls (al in vorige verslag beschreven). Als laatste waren we in het Litchfield NP. Dit vonden wij erg mooi met allemaal watervallen op verschillende plaatsen. Deze waren op zich niet zo indrukwekkend maar de ligging en de natuur was echt schitterend. Overal waren wandelingen uitgezet met speciale begroeiing , weerstations en velden met termietenheuvels. Gelukkig was het om 10 uur pas 35 graden met een luchtvochtigheid van 79 procent, best te doen. Per dag kon je merken dat het meer en harder ging regenen. Na een bui loop je meteen tot je enkels door het water, bizar voor ons.
In alle parken kun je de rotstekeningen van de Aboriginals terugvinden en alle info centra zijn op de geschiedenis van de Aboriginals gericht. Veel parken worden nu ook weer door de Aboriginals zelf gerund nadat het door de regering aan hen is teruggegeven ergens achter in de vorige eeuw.

De vlucht naar Cairns ging voorspoedig en het ophalen van de camper ook. Weer even wennen vooral aan de lengte van ruim 7 meter. We blijven hier lekker 4 nachten om in te richten en weer even wat rust te hebben. Cairns zelf is niet veel bijzonders. We hebben de Esplanada (boulevard) gedaan, het kunstmuseum en het centrum. Dan heb je het meeste wel zo’n beetje gehad. Hoog in de bergen ligt het stadje Kuranda wat is ontstaan doordat er veel kunstenaars zijn gaan wonen en exposeren. Nu is het vooral een toeristisch gebeuren met allemaal souveniers winkeltjes en natuurlijk kunstgalerijen. Hier hebben we wel onze eerste koala’s gezien. Het valt niet mee om een leuke foto te scoren, deze beesten slapen 20 uur per dag. Verder naar Port Douglas waar we nu zitten. Dit is echt een heerlijk kustplaatsje en hier hebben we voor het eerst een dag een strak blauwe lucht. Bezienswaardigheden zijn het Daintree NP wat een tropisch regenwoud is met allemaal fantastisch mooie wandelingen en grenzend aan de kust. Ook hier weer alle waarschuwingen voor de zoutwaterkrokodillen maar we hebben er niet een gezien. We waren ook wel een beetje klaar met de boottochtjes op zoek naar krokodillen. Vandaag waren we een dagje op het Great Barrier Reef. Het koraal is mooi, maar naar ons gevoel hebben we wel eens mooiere snorkelplaatsen gezien. Desalniettemin een leuke dag! Morgen gaan we voor een paar dagen wat dieper het binnenland in.

En ja hoor, het is ons eindelijk gelukt om een aantal foto’s te plaatsen, dat viel niet mee! Het plaatsen kost heel veel tijd, per foto wel een paar minuten. Het Internetten is hier ook erg duur dus wie veel foto’s wil zien komt later eens gezellig bij ons thuis langs. Voorlopig moeten jullie het met een kleine selectie doen :)

Tot een volgend verslag,
Groetjes Dick en Joke

• 29 November 2011 - 09:17

Tim:

Zo te lezen is het allemaal de moeite waard en de foto's mogen er ook zijn!

Beetje jaloersmakend is het wel haha.

Veel plezier!

Groeten

• 29 November 2011 - 11:39

Jolanda:

Hallo Joke en Dick,
    Wat een prachtig land.De foto's zijn erg mooi en geven goed weer wat of jullie allemaal zien.
    Ik wil zeker alles zien als jullie weer thuis zijn maar voorlopig hebben jullie nog een hele reis te gaan.
    Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag!!
    Groetjes Ted en Jolanda

• 29 November 2011 - 12:37

Jan En Karin En Kids:

Hallo luidjes,
    Wat ziet het er adembenemend mooi uit daar!!!!! ( Best een beetje jaloers )
    Behalve op die slangen en krokodillen dat laat ik aan jullie over!!!
    Ben ontzettend benieuwd naar de rest van de foto's maar ga eerst nog maar lekker genieten.
    Tot het volgende verslag!!!
    Groetjes de Vleutjes.

• 29 November 2011 - 12:41

Maria En Jan:

Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend daar. Ga nog maar rustig een poosje zo door en die foto's komen wel. Veel plezier en ook de groeten van Oma ze leest de uitgeprinte verslagen steeds door.
    Groeten en genietse Maria en JAN.

• 29 November 2011 - 15:11

John En Anneke:

Geweldig we zien wel wat herkenningspunten hoor prachtig.
    Ben best jaloers hoor maar ja nu pakken we de fotoboeken.
    Veel plezier.
    Groetjes John en anneke

• 29 November 2011 - 18:59

Marco, Wendy & Kids:

Wat een mooie foto's, als jullie eenmaal thuis zijn mag je menig foto avondje houden.Gaaf om van zo'n afstand mee te mogen genieten. We raken bijna verslaafd om telkens te kijken of er al nieuw nieuws is. Veel plezier nog! Bedankt trouwens voor die leuke kaart namens Luc!

• 29 November 2011 - 19:11

Martin En Marjo:

Wat een prachtige foto's! Begrijpelijk dat jullie geen uren gaan zitten uploaden. Zonde van de tijd. Maar het is errug leuk om een indruk te krijgen van jullie belevenissen.

Nog 83 dagen te gaan ;-)

Groetjes

• 29 November 2011 - 20:09

Dick En Alda:

Het ziet er echt geweldig uit.
    wij zaten echt al op dit verslag te wachten. Het is zo ver weg en op deze manier kunnen we volgen hoe het met jullie gaat.
    Geniet lekker verder en tot het volgende nieuws
    Groetjes Dick en Alda

• 29 November 2011 - 20:47

Coby En Gerard:

Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. ook leuke foto's .
    We kijken al uit naar het volgende verslag.
    groetjes, Coby en Gerard

• 01 December 2011 - 13:18

Thea:

Hallo Dick en Joke,

Schitterend jullie verslag en foto s, om jaloers van te worden, ook denk ik ook dat het erg vermoeiend is maar jullie zijn nog jong, kijken jullie uit voor de wilde dieren ??
    ps. morgen gaan we voor de 3e keer klaverjassen, we houden de moed erin.
    Groetjes, Jan en Thea

• 01 December 2011 - 20:08

Nelleke:

He outlanders, leuk met al die foto's erbij, ben inderdaad voor een avondje foto's kijken! Wat niet lukt is met jullie te skypen, Rob popelt om jullie face to face te spreken, maar hij heeft al een paar pogingen gedaan maar helaas.......
    nou we horen wel weer, have fun en tot het volgende verslag!
    Greetz Nelleke

• 04 December 2011 - 12:00

Cisca & Cees:

Prachtige verslagen en foto's.
    We zijn wel een beetje jaloers.
    Wij blijven jullie volgen.